پدرام سلطانی در مراسم افتتاحیه کمپ نوآوری گفت: در زمانهای که استارتآپهای ایرانی به دنبال جذب سرمایهگذاران خارجیاند و سرمایهگذاران بینالمللی نیز در استارتآپهای مهم داخلی سرمایهگذاری میکنند، پرسال به دنبال جذب ایدههای خلاقانه و نوآوریهای جدید است تا بتواند با تعامل با این استارتآپها و سرمایهگذاری در آنها از روشهای خلاقانهشان حمایت کند.
بحران آب یکی از جدیترین بحرانهای اساسی جهان و منطقه خاورمیانه است. در میان ایران نیز به عنوان کشوری که بخش اعظم آن در سالهای اخیر با خشکسالی و بیآبی روبرو بوده است نیازمند یافتن راهکاری علمی برای برون رفت از این بحران است. گفته میشود تنها راه نجات ایران از خشکسالی و بحران آب، تکیه و استفاده از ظرفیتهای فناوری است تا با استفاده از این راهکارها بتوان به صورت علمی مدیریت آب را در دستور کار قرار داد.
به گزارش تجارتنیوز، کشاورزی، یکی از مهمترین حوزهها در جریان ایجاد یا مقابله با بحران آب شناخته میشود. از این رو شرکت پرسال اقدام به برگزاری نخستین دوره استارتآپ فکتوری در حوزه کشاورزی کرده است تا با شناسایی کسب و کارهای خلاقانه و نوظهور گامی بلند در جهت مقابله با خشکسالی ایفا کند. این رویداد در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار شد و قرار شد در فاصله ۱۰ تا ۱۲ مرداد سال جاری استارتآپهای حاضر در این رویداد ایدههای خود را در مقیاس کوچک اجرایی کرده تا در نهایت زمینههای همکاری میان شرکت پرسال و استارتآپهای داخلی و بینالمللی ایجاد شود.
پدرام سلطانی، نایبرئیس اتاق بازرگانی تهران در این رویداد، به دلایل میزبانی شرکت پرسال از استارت فکتوری کشاورزی اشاره کرد و گفت: «این رویداد از مجموعه فعالیتهای پرسال در حوزه اکوسیستم استارتآپی و مدیریت نوآوری است که نخستین رویداد بینالمللی استارتآپی در حوزه کشاورزی در کشور است. با توجه به شرایط کنونی حوزه کشاورزی و بحران آب و محیط زیست، پرداختن به موضوعات فناوری و استفاده از ظرفیتهای تکنولوژی، اهمیت بالایی دارد.»
سلطانی در ادامه نیز به حوزه حساس کشاورزی اشاره کرد و افزود که این حوزه همواره در جریان انقلابات و تحولات اقتصادی – اجتماعی مغفول مانده و دیرتر از سایر حوزهها از نوآوریهای ایجاد شده بهرهمند شده است. در همین راستا، شرکت پرسال اولین دوره استارتآپ فکتوری با تمرکز بر استارتآپهای کشاورزی را آغاز کرده است. این روند از مارس ۲۰۱۸ آغاز شد و طی فراخوان بینالمللی از تمام استارتآپهای بینالمللی دعوت به عمل آمد. در فاز اول آمادگی حدود ۱۰۰ استارتآپ از ۲۰ کشور جهان اعلام شد.
در نهایت ۲۳ استارتآپ ایرانی و خارجی به مرحله بعدی دعوت شدند. پس از آن نیز بر اساس ارزیابیها در نهایت در رویداد نهایی ۸ استارتآپ از ایران و کشورهای خارجی دعوت شدند. هند، ویتنام کنیا ایتالیا و آلمان از جمله این کشورها بودند که به مرحله نهایی راه یافتند.
سلطانی در مورد رویکرد پرسال در حوزه سرمایهگذاری گفت که این شرکت سرمایهگذاری جسورانه را دنبال میکند. به این مفهوم که تلاش میکند خلاف جهت آب شنا کند. یعنی در زمانهای که استارتآپهای ایرانی به دنبال جذب سرمایهگذاران خارجیاند و سرمایهگذاران بینالمللی نیز در استارتآپهای مهم داخلی سرمایهگذاری میکنند، پرسال به دنبال جذب ایدههای خلاقانه و نوآوریهای جدید است تا بتواند با تعامل با این استارتآپها و سرمایهگذاری در آنها از روشهای خلاقانهشان حمایت کند.
نایبرئیس اتاق بازرگانی ایران در مورد لزوم تبیین این نگاه نیز در رویداد استارتآپ فکتوری کشاورزی پرسال گفت: «برای جامعه سنتی کسب و کار، نگاه به بیرون نگاهی ضروری است. ما نیاز داریم تعامل خود را با جامعه کسب و کار جهانی و اقتصاد جهانی توسعه دهیم و برای تحقق این امر باید نگاه برون نگر داشته باشیم تا بتوانیم ظرفیتهای متناسب را که موجب همافزایی خواهد شد را شناسایی کنیم.»
در این رویداد همچنین استارتآپهای داخلی و خارجی به معرفی دستاوردها و ایدههایشان پرداختند.
منبع: تجارت نیوز_شنبه 13 مرداد 1397
بدون دیدگاه