پدرام سلطانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: در رابطه با تدوین و نگارش برنامه ششم می توان به آسیب ها و ضعف های برنامه های قبل توجه کرد و در کنار آن با مدیریت و تحلیل برنامه های گذشته، علل ناکارآمدی آن ها را آشکار ساخت تا روش ناکارآمد دوباره تکرار نشود.

 

پدرام سلطانیدر گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: در رابطه با تدوین و نگارش برنامه ششم می توان به آسیب ها و ضعف های برنامه های قبل توجه کرد و در کنار آن با مدیریت و تحلیل برنامه های گذشته، علل ناکارآمدی آن ها را آشکار ساخت تا روش ناکارآمد دوباره تکرار نشود.

وی ادامه داد: تحقق اهداف برنامه ها با یکدیگر متفاوت بوده و برنامه سوم موفق ترین برنامه قبل از انقلاب تلقی می شود که دلیل عمده آن تدوین و اجرا به وسیله یک دولت بوده است زیرا برنامه هایی که توسط یک دولت تدوین و توسط دولت دیگری اجرا می شود از اهداف خود در پی تفاوت سلایق فاصله خواهد گرفت.
این فعال اقتصادی یادآور شد: به کارگیری مدیران با تجربه و موفق و عدم دخالت در کار به صورت دستوری از دیگر عوامل موفقیت برنامه سوم بوده است.
عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: به دلیل آن که در ۱۰ سال اخیر نتوانستیم و به واسطه مسائل بین المللی نتوانستیم مسیر تعیین شده سند چشم انداز را بپیماییم و در ۱۰ سال آینده نخواهیم توانست مسیر مشخص شده گذشته را جبران کنیم باید در اهداف سند چشم انداز ۱۴۰۴  بازنگری صورت گیرد.

وی در رابطه با جلسه اخیر نمایندگان بخش خصوصی با معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: جلسه هفته جاری به بهانه روز ملی صادرات با حضور مدیران مرتبط با صادرات برگزار شد که در این جلسه موضوعات گسترده ای از سوی نمایندگان بخش خصوصی مطرح شد، از جمله توجه بیش تر به صادرات در برنامه ششم، ضرورت پایداری و ثبات مقررات مرتبط با صادرات و جلوگیری از تغییر مکرر آن، برنامه ریزی برای پرداخت بدهی های دولت به صادرکنندگان و تعهدات یارانه حوزه صادرات و بودجه سازمان توسعه تجارت، برنامه ریزی دقیق برای استفاده از فرصت های نمایشگاهی، لزوم توجه به حضور بخش خصوصی در سفرهای مقامات عالی کشور، سود بانکی و ضرورت در نظر گرفتن یک سود ترجیهی کمتر از سود فعلی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *