پدرام سلطانی در نشستی با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، ضمن اشاره به معضل بی‌مهارتی فارغ‌التحصیلان دانشگاه، گفت: نیازمند حضور کارآفرینان در هیأت امنای دانشگاه های کشور هستیم.

نایب‌رئیس اتاق ایران در نشست هیات نمایندگان اتاق ایران با «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل اتاق ایران گفت: فعالان اقتصادی به‌واسطه انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود و حضور در مدارس محروم و توسعه این مدارس، از نزدیک شاهدند که کودکان تا چه میزان از فضا‌های آموزشی مطلوب ‌بی‌بهره‌اند؛ همچنین به‌طورکلی فضاهای آموزشی ما با فضاهای آموزشی در کشورهای دیگر هماهنگ و همگام نیست و شکاف ما با این کشورها روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

پدرام سلطانی افزود: در حوزه آموزش معلمان هم ضعف داریم  و باید به معلمان هم آموزش‌های کافی و لازم داده شود؛ به‌عنوان نمونه معلمان مناطق محروم معمولاً افرادی هستند که تازه فارغ‌التحصیل شده‌اند و یا اینکه رتبه علمی خوبی ندارند که این وضعیت برای توسعه آموزش در سطح آن مناطق مطلوب نیست.

به گفته سلطانی امروز نظام آموزشی ما محافظه‌کارترین بخش در دولت محافظه کار است و این خود خطای بزرگ دولت محسوب می‌شود.

نایب رئیس اتاق ایران با تأکید بر مهارت آموزی گفت: بهتر است نرخ بیکاری جوانان را که حدود 26 درصد است به نرخ بی‌مهارتی تبدلی کنیم. چراکه تعداد زیادی از افرادی که بیکار هستند قابلیت جذب در بازار کار را ندارند؛ بازار کاری که به نیروی کار ماهر احتیاج دارد.

سلطانی تاکید کرد: امروز نیازمند حضور کارآفرینان در هیات امنای دانشگاه‌های کشور هستیم.

وی در ادامه با انتقاد از بانک‌ها در نپذیرفتن دانش فنی شرکت های دانش بنیان داخلی، بیان داشت: این در حالی است که گواهینامه‌ها و لایسنس‌های ( پروانه – جواز) شرکت های دانش بنیان خارجی به راحتی از سوی بانک‌ها پذیرفته می‌شود.

نایب رئیس اتاق ایران ادامه داد: قانون کپی رایت کشورمان نیز حمایت و امنیت روانی لازم را به تولیدکنندگان دانش فنی در کشور نمی‌دهند، به طوری که آنان نگران نشر دانش خود در هر کجا هستند.

وی همچینن با اشاره به وجود برخی دلالان و واسطه ها در خرید و فروش محصولات دانش بنیان، این نوع از فساد را در نوآوری و خلاقیت شرکت های دانش بنیان تاثیرگذار و دارای اثر سوء برشمرد.

پدرام سلطانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در دنیای امروز ابزار تولید هم‌تغییر کرده است و از آنجا که تبلت و گوشی‌های هوشمند از ابزارهای تولید محسوب می‌شوند پیشنهاد اتاق ایران است که برای سرعت بخشیدن به تولید دانش، حقوق ورودی گوشی‌های هوشمند و تبلت را به صفر برسانیم تا شهروندان به‌راحتی به این ابزار تولید دسترسی پیدا کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *