پدرام سلطانی در نشست کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران مطرح کرد: صدای مطالبه‌گری بخش خصوصی در حوزه گردشگری به خوبی شنیده نمی‌شود.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران با بیان این که رونق صنعت گردشگری در هر کشوری بیانگر وجود امنیت، ثبات و سلامت اقتصادی و سیاسی است، گفت: بر این اساس کشورهای مختلف تلاش می‌کنند تا گردشگران خارجی بیشتری را جذب کنند تا از این راه سرمایه های بیشتری را نیز جذب کنند.

پدرام سلطانی گردشگری را ویترین هر کشوری دانست و افزود: کشورهای پیشرفته در حوزه گردشگری با ثبات‌ترین کشورها هستند و اگر مشکل کوچکی در آن ها بروز کند سریعتر به موضوع خاتمه می دهند تا از این ارزش افزوده بهره مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه امروزه بازاریابی در حوزه گردشگری امری جدی است و کشورهای مختلف در این زمینه تلاش زیادی می‌کنند، اظهار کرد: متاسفانه تبلیغات صنعت گردشگری کشورمان در شبکه‌های بین‌المللی متناسب با شرایط کشورمان و جاذبه‌های فرهنگی، اقلیمی و طبیعی نیست.

سلطانی با بیان این که گردشگران خارجی از طریق دریچه رسانه‌های خود به کشورمان و ظرفیت‌های گردشگری نگاه می‌کنند، گفت: البته خوشبختانه بعد از برجام اتفاقات مناسبی رخ داده که همین امر سبب توسعه و رونق گردشگری در کشور ما شده است، اما تا نقطه مطلوب هنوز فاصله وجود دارد.

نایب رییس اتاق ایران همچنین بیان کرد: در توسعه گردشگری با همکاری کشورهای همسایه اقدامات مناسبی نشده است، درحالی که می توان گردشگران کشورهای همسایه را به خوبی جذب کرد، چون این ظرفیت در کشورمان وجود دارد.

سلطانی با تاکید بر این که باید گفتمان واحد بین بخش خصوصی و دولتی در حوزه گردشگری به وجود بیاید، گفت: متاسفانه باید اذعان کرد صدای مطالبه‌گری بخش خصوصی در حوزه گردشگری به خوبی شنیده نمی‌شود که توجه مسؤولان را می‌طلبد.

نایب رییس اتاق ایران در ادامه با بیان این که رونق گردشگری داخلی باید مورد توجه مسؤولان باشد، افزود: توجه به مؤلفه های بوم گردی، برگزاری استارتاپ ها و دیگر رویدادها می توانند زمینه رونق گردشگری داخلی در کنار گردشگری خارجی را فراهم کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *