نائب رئیس اتاق بازرگانی در پنجمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه گفت: تعامل از گذشته به عنوان حلقه سوم جامعه بشری مطرح بوده و با این وجود در کشور ما سازمان‌ها و نهادهای مختلف در کنار یکدیگر قرار دارند و در ارتباط و تعامل با هم دچار مشکل هستند.

نایب رئیس اتاق ایران گفت: سنجه‌های دانشگاهی روی تربیت کارآفرین تنظیم شود.
پدرام سلطانی در پنجمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه اظهار کرد: تعامل از گذشته به عنوان حلقه سوم جامعه بشری مطرح بوده و با این وجود در کشور ما سازمان‌ها و نهادهای مختلف در کنار یکدیگر قرار دارند و در ارتباط و تعامل با هم دچار مشکل هستند.
وی اضافه کرد: تا زمانی که دانشگاه و صنعت از مفهوم تعامل و همنشینی با یکدیگر ملتفت نشوند تعامل آنها پایدار نخواهد بود و رشدی در پی نخواهد داشت.
سلطانی یادآور شد: جریان نظام آموزشی ما به گونه‌ای است که فارغ‌التحصیلان از مدرک و تحصیل خود در صنعت استفاده نمی‌کنند چراکه ما هنوز نتوانسته‌ایم مدل‌هایی طراحی کنیم که جامعه در مسیر رشد از تعامل استفاده کند.
نایب رئیس اتاق ایران ادامه داد: برای اینکه تعامل بین صنعت و دانشگاه به تعادل برسد نیاز به شبکه‌های ارتباطی داریم که به عنوان مفصل زمینه ارتباط این دو رکن را ایجاد کند.
وی یادآور شد: فعالیت‌های اقتصادی در کشور ما با مدل‌های کنونی حداکثر 10 سال فرصت دارند و از آن به بعد باید به سمت تغییر مدل کسب و کار حرکت کنند وگرنه با ورشکستگی مواجه می‌شوند.
سلطانی گفت: دانشگاه و صنعت باید به سمت نسل چهارم بودن حرکت کنند تا کشور را به نسل پنجم برسانند.

نایب رئیس اتاق ایران اظهار کرد: تعامل بین صنعت و دانشگاه یعنی تمایزی بین آن دو نبینیم درحالی که در کشور ما تا این قضیه فاصله بسیار زیادی است.
وی یادآور شد: برای اینکه صنعت و دانشگاه با هم تعامل داشته باشند باید به طور مستمر از پارک علم و فناوری‌ها بازدید داشته باشیم و نگذاریم پارک‌های علم و فناوری به جزایر متروکه تبدیل شوند و اجازه دهیم خدمتشان را به ما معرفی کنند.
سلطانی خاطرنشان کرد: رویدادهای استارت آپ به طور منظم برگزار شود و جامعه دانشگاهی در هیأت امنا از کارآفرینان خلاق استفاده کنند.
نایب رئیس اتاق ایران تصریح کرد: سنجه‌های دانشگاهی روی فعالیت کارآفرینان تنظیم شود.

منبع: ایسنا- سیزدهم اردیبهشت 1395

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *