مدیر کارگروه سلامت «کمپین نفس» با اشاره به ساخت کلینیک تخصصی بیماری‌های تنفسی به یاری «کمپین نفس» تا پیش از تحویل سال 99، گفت: کلینیک نفس ظرفیت پذیرش روزانه 300 بیمار را دارد. این کلینیک در مجاورت بیمارستان ابن‌سینا ساخته می شود تا بتوانیم بیماران مبتلا یا مشکوک به کوئید 19 را از باقی بیماران تفکیک کنیم.

آرش انیسیان در گفتگو با خبرنگار اکسپورتنا اظهار کرد: کلینیک نفس پس از شیوع ویروس کوئید 19 برای کمک به کنترل و عبور از بحران این بیماری در مجاورت بیمارستان ابن‌سینا ساخته می شود تا بتوانیم بیماران مبتلا یا مشکوک به کوئید 19 را از باقی بیماران تفکیک کنیم.

وی ادامه داد: تفکیک بیماران این اجازه را می دهد که با سرعت بیشتری خدمت رسانی کرده و شکایات، مشکلات تنفسی و جسمی را با سرعت بیشتری درمان و تعیین و تکلیف کنیم.

مدیر کارگروه سلامت «کمپین نفس» اعلام کرد: کلینیک نفس پس از رفع این ویروس نیز به فعالیت خود در زمینه های مشابه در زمینه مشارکت عمومی به ویژه برای بخش خصوصی ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 95 درصد افراد بیشتر نگران ابتلا به بیماری هستند تا مبتلا، تاکید کرد: افرادی که به این کلینیک مراجعه می‌کنند توسط پزشکان ما با سرعت کافی ویزیت شده و سعی می شود، معطلی بیماران به حداقل ممکن کاهش یابد.

به گفته انیسیان، در کلینیک نفس خدمات و راهنمایی‌های مورد نیاز بیماران انجام می‌شود و در صورت مشکوک بودن به بیماری راهنمایی های لازم ارائه شده و در صورت لزوم نمونه گیری برای ارسال به آزمایشگاه انجام می‌شود. در صورتی که فرد در منزل قرنطینه شود، توسط سیستم شرایط بیمار به صورت روزانه بررسی و اطلاعات آن ارسال می شود تا درصورت نیاز بیمار مجدداً به کلینیک مراجعه کند.

وی درباره تامین نیروها و ملزومات کلینیک نیز گفت: تمام خدمات و نیروهای مورد نیاز این کلینیک از سوی بیمارستان ابن سینا تامین می شود. به دلیل اینکه برای دریافت مجوز مستقل تاسیس کلینیک باید پروسه طولانی طی می شد، برای جلوگیری از هدر رفت زمان بیمارستان ابن سینا روند ساخت کلینیک را پایه گذاری کرد و تا پایان بحران کوئید 19 در اختیار کمپین نفس قرار داد.

مدیر کارگروه سلامت «کمپین نفس» تاکید کرد: اکنون ساخت کلینیک نیاز به طی مراحل مختلف ندارد و تنها مجوز شهرداری کافی بود که خوشبختانه شهرداری منطقه 5 همکاری بسیار خوبی برای موافقت با ساخت این کلینیک داشته است.

وی درباره حمایت‌های کمپین نفس از برپایی کلینیک یاد شده، اظهار کرد: اعضای کمپین نفس حمایت‌های مادی و معنوی خود را برای ساخت این کلینیک ارائه داده اند و سخاوتمندانه اعلام کردند که بخشی از ملزومات مورد نیاز کلینیک را تامین خواهند کرد؛ همچنین طراحی نما و سازه این کلینیک نیز توسط کمپین انجام شده که امیدواریم به عنوان نمادی از کمپین نفس باقی بماند.

انیسیان درباره زمان بهره‌برداری از کلینیک نیز گفت: ساخت کلینیک  هم اکنون آغاز شده و تا پیش از تحویل سال 1399 افتتاح خواهد شد. لازم به ذکر است که این کلینیک سرپایی بوده و بستری در آن صورت نمی‌گیرد، به همین دلیل گنجایش و ظرفیت پذیرش روزانه 300 بیمار را دارد.

منبع: آژانس خبری اکسپورتنا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *