رئیس اتاق اقتصادی وین در دیدار با پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق ایران، از تمایل یک بانک اتریشی برای برقراری رابطه با ایران خبرداد.

رئیس اتاق اقتصادی وین به اتاق ایران آمد و با نایب رئیس اتاق ایران پیرامون توسعه همکاری‌های دو طرف گفتگو کرد.

نایب رئیس اتاق ایران با اشاره به سابقه تاریخی طولانی ایران و اتریش در ارتباطات دیپلماتیک، اقتصادی و فرهنگی بر ضرورت توسعه روابط خوب دو کشور تأکید کرد.

پدرام سلطانی گفت: درسال‌های اخیر اتریش از جمله کشورهای اروپایی بوده که سعی کرده روابط خود را با ایران بهبود بخشد.

نایب رئیس اتاق ایران با اشاره به امضای برجام و افزایش ارتباطات بین‌المللی ایران تصریح کرد: رفت و آمد شرکت‌های اتریشی به ایران بعد از برجام، تمایل بخش‌های خصوصی دو کشور برای توسعه روابط اقتصادی را نشان می‌دهد.

سلطانی سفر رئیس جمهور اتریش در رأس هیات بلند پایه اقتصادی را نقطه عطفی در روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور دانست.

نایب رئیس اتاق ایران همچنین با تأکید بر تمایل بخش‌خصوصی ایران برای همکاری با اتریش، ابراز امیدواری کرد: فعالان اقتصادی ایرانی بتوانند با همتایان اتریشی خود به همکاری‌ها و سرمایه گذاری‌های مشترک اقدام کنند.

سلطانی انتقال تکنولوژی، گردشگری، آموزش، محیط زیست و انرژی به ویژه انرژی‌های نو را از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری دو کشور برشمرد.

نایب رئیس اتاق ایران در خصوص مشکلات بانکی میان دو طرف گفت: از همتایان اتریشی خود می‌خواهیم تا این مشکلات را دنبال کنند و ارتباطات بانکی دو کشور برقرار شود.

سلطانی در مورد عملیاتی کردن زمینه‌های همکاری پیشنهاد کرد: از میان حوزه‌های کاری، بخش‌های معینی به‌عنوان حوزه‌های متمرکز، تعیین شود تا اتاق‌ها بتوانند پس از اطلاع رسانی به شرکت‌ها، آنها را برای فعالیت بیشتر و توسعه همکاری‌ها ترغیب کنند.

رئیس اتاق اقتصادی وین نیز در این دیدار با بیان اشتیاق و علاقه شرکت‌های اتریشی به کار در ایران، گفت: در مورد همکاری‌های ایران و اتریش خوش‌بین است.

والتر روک با استقبال از پیشنهاد نایب رئیس اتاق ایران در مورد تعیین حوزه‌های کاری مشخص میان دو کشور، گفت: اتریش دفتر تجاری فعالی در ایران دارد که این دفتر می‌تواند به این امور بپردازد.

روک همچنین با اشاره به صحبت‌های سلطانی در مورد مشکلات بانکی  گفت: اوبر بانک اتریش، تعاملات با ایران را در برنامه دارد و  علی‌رغم تنگناها، برقراری ارتباطات بانکی مورد تایید ما است.

رئیس اتاق اقتصادی وین ابراز امیدواری کرد: اعطای ویزا به فعالان اقتصادی ایرانی تسهیل شده و رفت و آمدهای تجاری افزایش یابد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *