پدرام سلطانی در گفت‌وگو با روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران تأکید کرد: تحرکات بین‌المللی بخش‌خصوصی ایران باید افزایش یابد و زمان آن فرا رسیده است تا نقطه پایانی بر عدم حضور و نقش‌آفرینی بخش‌خصوصی کشور در عرصه بین‌المللی، گذاشته شود.

پدرام سلطانی در گفت‌وگو با روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران تأکید کرد: تحرکات بین‌المللی بخش‌خصوصی ایران باید افزایش یابد و زمان آن فرا رسیده است تا نقطه پایانی بر عدم حضور و نقش‌آفرینی بخش‌خصوصی کشور در عرصه بین‌المللی، گذاشته شود.

به گزارش پایگاه خبری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران، قرار است نمایندگان بخش خصوصی نیز در قالب هیاتی از سوی اتاق بازرگانی ایران در این اجلاس حضور یابند. به‌رغم برپایی اجلاس دوسالانه اتاق‌های بازرگانی جهان طی ادوار گذشته، حضور نمایندگان بخش ‌خصوصی ایران در این گردهمایی بزرگ جهانی تاکنون کمرنگ و کم‌فروغ بوده است اما آن‌طور که پدرام سلطانی، نایب رییس اتاق ایران و رییس هیات اعزامی اتاق بازرگانی به اجلاس سیدنی می‌گوید: تیم قدرتمندی از بخش خصوصی ایران برای مشارکت در اجلاس امسال تدارک یافته است.
به گفته وی، در اجلاس امسال علاوه بر آنکه نمایندگان اتاق بازرگانی در پانل‌های تخصصی این اجلاس سخنرانی کرده و به بیان دیدگاه‌ها و راهکارهای مرتبط با موضوعات مورد بحث اجلاس خواهند پرداخت، دو پروژه ابتکاری نیز از سوی اتاق بازرگانی ایران معرفی خواهد شد.

رونق در مشارکت بین‌المللی بخش‌خصوصی ایران
به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، پیش‌بینی می‌شود در اجلاس جهانی اتاق‌های بازرگانی در سیدنی استرالیا، به مانند ادوار گذشته ، نمایندگان بخش‌ خصوصی از بیش از 100 کشور جهان در آن حضور داشته باشند. فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان نیز به عنوان برگزارکننده این اجلاس، شعار «محل پیوند کسب‌و‌کارها» را برای کنگره سیدنی برگزیده است. به گفته رییس هیات اعزامی اتاق بازرگانی ایران به اجلاس سیدنی، در طول برگزاری سه روز برپایی این اجلاس، نشست‌ها و میزگردهای مختلفی با موضوعات مرتبط با وظایف قانونی اتاق‌های بازرگانی و همچنین چشم‌انداز سال‌های آتی صنعت و تجارت جهان برگزار خواهد شد.
پدرام سلطانی طی سال گذشته با حضور در انتخابات شورای عمومی فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان، موفق شد به عنوان نماینده اتاق بازرگانی ایران به این شورا راه پیدا کند. شورای عمومی فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان 20 کرسی دارد.
او در گفت‌و‌گو با روابط عمومی اتاق تهران، به غفلت طولانی‌مدت اتاق بازرگانی و بخش‌ خصوصی کشور برای حضور و مشارکت در مجامع بین‌المللی اشاره کرد و افزود: تحرکات بین‌المللی بخش‌خصوصی ایران باید افزایش یابد و زمان آن فرا رسیده است تا نقطه پایانی بر عدم حضور و نقش‌آفرینی بخش‌خصوصی کشور در عرصه بین‌المللی، گذاشته شود.
به گفته نایب‌رییس اتاق ایران، یکی از سکوهای جهش برای بخش ‌خصوصی ایران، مشارکت فعالانه در اجلاس دوسالانه اتاق‌های بازرگانی جهان است، از این رو پارلمان بخش خصوصی ایران پس از موفقیت در انتخابات سال گذشته شورای عمومی فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان، برای حضور قوی در اجلاس اتاق‌های بازرگانی در سیدنی استرالیا تدارک ویژه‌ای دیده است.

رقابت دو اتاق بازرگانی از ایران با دیگر اتاق‌های بازرگانی در اجلاس سیدنی
سلطانی حضور فعال اتاق بازرگانی ایران در اجلاس امسال را فرصتی طلایی برای کمرنگ کردن تنش‌های بین‌المللی علیه ایران و نیز ایجاد پل‌های ارتباطی با بخش‌خصوصی کشورهای جهان دانست و گفت: در اجلاس اتاق‌های بازرگانی جهان که هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، علاوه بر تشکیل کارگاه‌ها و پانل‌های تخصصی و نیز برپایی نمایشگاه، فرصتی فراهم می‌شود تا اتاق‌های بازرگانی کشورها پیرامون چهار محور؛ مسئولیت اجتماعی اتاق‌ها، نقش اتاق‌ها در کمک به بنگاه‌های کوچک و متوسط، آموزش و همچنین اقدامات ابتکاری، به رقابت بپردازند.
به گفته وی، طی اجلاس سال جاری در سیدنی، برای نخستین بار دو پروژه از اتاق بازرگانی اصفهان و اتاق بازرگانی شیراز در بخش اقدامات ابتکاری با سایر اتاق‌های بازرگانی از کشورهای جهان به رقابت خواهند پرداخت. سلطانی همچنین خبر داد که وی در این رقابت‌ها به عنوان داور حضور خواهد داشت.

اتاق ایران حامی مالی اجلاس سیدنی
نایب رییس اتاق ایران با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی ایران حضور مستمر و فعالانه در اجلاس دوسالانه اتاق‌های بازرگانی جهان را در دستورکار قرار داده است، افزود: برای نخستین بار، اتاق بازرگانی ایران به همراه اتاق بازرگانی دبی حامی مالی ویژه اجلاس سیدنی هستند و به دنبال آن هستیم تا حضور جدی و گسترده اتاق ایران در این رویداد بزرگ جهانی را به اثبات برسانیم.
سلطانی با اشاره به برگزاری نشست اخیر شورای عمومی فدراسیون اتاق‌های بازرگانی در پاریس، گفت: در این اجلاس، پیشنهاد تاسیس کارگروه اهداف توسعه پایدار از سوی بنده به عنوان نماینده ایران در این شورا مطرح و مورد پذیرش قرار گرفت که این اتفاق نشان داد بخش خصوصی ایران می‌تواند با حضور فعال در مجامع بین‌المللی، نقش‌آفرینی کند. به گفته وی، در اجلاس اتاق‌های بازرگانی جهان در سیدنی استرالیا، گزارشی در ارتباط با فعالیت‌های مبتنی بر توسعه پایدار از سوی ایران ارائه خواهد شد.

اجلاس دوسالانه اتاق‌های بازرگانی جهان طی روزهای 28 تا 30 شهریورماه امسال در سیدنی استرالیا برگزار خواهد شد. از اتاق بازرگانی ایران هیاتی شامل بیش از 30 نفر از فعالان اقتصادی در این گردهمایی بزرگ جهانی شرکت خواهد کرد. همچنین در حاشیه این اجلاس، نمایشگاهی با موضوع دستاوردهای اتاق‌های بازرگانی کشورهای شرکت کننده برپا خواهد شد که غرفه اتاق بازرگانی ایران نیز در این نمایشگاه دایر خواهد بود.

در هیات اعزامی به این اجلاس از اتاق تهران حجت‌اله بهروز مشاور رییس، مریم خزاعی معاون بررسی‌های اقتصادی و مسعود مالکی مدیر کشورهای در حال توسعه در معاونت امور بین‌الملل حضور خواهند داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *