پدرام سلطانی در جمع فعالان اقتصادی در کرمانشاه با اشاره به مذاکرات آتی گروه 1+5 در بغداد، ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات سازنده باشد و انتظارات بخش خصوصی را برآورده کند.

 

پدرام سلطانی در جمع فعالان اقتصادی در کرمانشاه با اشاره به مذاکرات آتی گروه 1+5 در بغداد، ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات سازنده باشد و انتظارات بخش خصوصی را برآورده کند.

نایب رئیس اتاق ایران در سخنانی در گرد‌همایي هيأت رئيسه این اتاق و رؤساي اتاق‌هاي بازرگانی سراسر کشور در کرمانشاه تصریح کرد: «محيط كسب‌وكار به دو محيط خرد و كلان تقسيم مي‌شود. محيط خرد در اختيار فعال اقتصادي است و اين كه امروز مشكلات عديده‌ای در اقتصاد كشور داريم، غيرقابل انكار است؛ اما بخشي از اين مشكلات به محيط خرد اقتصاد ما باز مي‌گردد.»
از علم، مدیریت و تفکر در فضای اقتصادی استفاده شود
وي افزود: «امروز بيش از آن‌چه كه بايد از علم، مديريت و تفكر استفاده كنيم، از دستان خود استفاده مي‌كنيم، در حالي كه فضاي اقتصادي نسبت به گذشته متحول شده و منابع فعاليت و توليد ديگر منحصر به سرمايه و فعاليت‌هاي دستي نيست و در صدر آن‌ها مديريت با استفاده از دانش روز قرار دارد.»
سلطاني تصريح كرد: «بخشي از اين كار بايد توسط دولت با ايجاد شرایط كسب‌وكار انجام شود. اما بخش ديگر به خود ما باز مي‌گردد تا حركت خود را مانند كشورهاي ديگر همسايه، رو به جلو و حرفه‌اي‌تر ادامه دهيم.»
نایب رئيس اتاق ايران تاكيد كرد: « توليد امروز بايد با نگاه فردا باشد و آن‌چه كه امروز به آن نياز داريم اين است كه سطح توان، تفكر و مهارت‌هاي كاري افزايش يابد.»
وي يادآورشد: «بايد ديد چه مقداري از مراودات ما با عراق با مديريت و بينش امروز انجام مي‌شود. امروز نگران تسخير بازار خود توسط كالاهاي چيني هستيم، اما چرا ما نمي‌توانيم در همين زمينه از بازار عراق استفاده كنيم؟»
لزوم مطالعه دقیق و بررسی نیازهای بازار عراق
او تاکید کرد که بايد بررسي كاملي از نيازهاي چند سال آينده عراق داشته باشيم و با مطالعه و بررسي دقيق به برنامه‌ريزي بپردازيم، زيرا در غير اين‌صورت ناگزير به خروج از بازار عراق هستيم.
سلطاني ادامه داد: «ما بايد از دولت‌ بخواهيم وارد موافقت‌نامه‌هاي تجارت آزاد شود، زيرا يكي از اهرم‌هاي رشد اقتصادي، ميزان مطالبه‌گري است.»
وي عنوان كرد: «در كنار خواسته‌هاي به‌حق، اگر گفتمان خود را با حاكميت و دولت ارتقاء دهيم تا اين باور ايجاد شود كه تنها مطالبه‌گر امتياز نيستيم و خط‌دهنده فعاليت‌هاي كلان‌تر نیز هستيم، باور درست‌تري در دولت نسبت به ما ايجاد خواهد شد.»
تقویت هم گرایی و هم اندیشی تشکل ها
نایب رئيس اتاق ايران در بخش دیگری از سخنان خود به نقش تشكل‌ها اشاره كرد و افزود: «اكنون كه ظرفيتي در قانون براي تشكل‌ها ايجاد شده، وظيفه ما تقويت اين هم‌گرايي و هم‌انديشي است و هرچه شبكه كسب‌وكار را در استان تقويت كنيم، ظرفيت فعاليت‌هاي اقتصادي نيز با همين ضريب افزايش خواهد يافت.»
حرکت از تجارت معیشتی به سمت تجارت توسعه‌ای
سلطانی بیان کرد: «ما باید بتوانیم از تجارت معیشتی به سمت تجارت توسعه‌ای حرکت کنیم و کارآفرینی را مبتنی بر فرصت قرار دهیم. زیرا کارآفرین واقعی به دنبال راه‌کارها و مسیرهای تازه است.»
وی در ادامه از مسئولان دولتی خواست که اقتصاد کلان را از اقتصاد ماروپله‌ای خارج کنند تا مدیریت و تدبیر، بی‌معنی نباشد و حرکت‌ها با علم و اندیشه و با نگاه به آینده صورت گیرد.
سلطانی هم چنین با اشاره به مذاکرات آتی گروه 1+5 در بغداد، ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات سازنده باشد و انتظارات بخش خصوصی را برآورده کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *