نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران خواستار کاهش تحریم‌های بانکی و حمل و نقل بین‌المللی از جامعه جهانی و دستگاه دیپلماسی شد و گفت: توقف رژیم ۴ ساله ایران در WTO سیاسی، بی‌سابقه است.

 

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران خواستار کاهش تحریم‌های بانکی و حمل و نقل بین‌المللی از جامعه جهانی و دستگاه دیپلماسی شد و گفت: توقف رژیم ۴ ساله ایران در WTO سیاسی، بی‌سابقه است.

پدرام سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که خواسته فعالان اقتصادی در شرایطی که رایزنی‌های سیاسی در سطح بین‌المللی در حال برگزاری است در چه محوری قرار دارد، اظهار داشت: در دنیا روابط دیپلماتیک محور رشد اقتصادی و رفاه شهروندان است و در واقع دیپلماسی در مسیری به کار گرفته می‌شود که باعث استفاده بهینه از اقتصاد جهانی شود.

وی افزود: در دنیای امروز نباید کشورها به شکل جزیره‌ای عمل کنند و باید از ظرفیت‌های اقتصادی یکدیگر استفاده کنند چرا که این پیوندها باعث هم‌افزایی در همه ابعاد می‌شود و رشد اقتصادی و رشد سرمایه‌گذاری خود براساس یکپارچگی اقتصاد جهانی به وجود می‌آید.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: خواسته فعالان اقتصادی در شرایط فعلی کاهش رفع و اصلاح تحریم‌های اقتصادی است چرا که مهم‌ترین مشکلات در حوزه اقتصادی تعاملات بانکی، حمل‌ونقل بین‌المللی و تجارت خارجی است.

وی گفت:‌در شرایطی که همه بردارهای فکری کشور همسو شده است باید از ظرفیت دیپلماسی برای توسعه استفاده شود.

سلطانی افزود: عضویت ایران در سازمان جهانی تجارت سیاسی شده است چرا که 4 سال از تغییر رژیم تجاری ایران گذشته است اما هنوز کارگروه الحاق شکل نگرفته در حالی که این کارگروه باید کمتر از یک ماه شکل بگیرد و این بی‌سابقه است.

وی گفت: لغو پیمان‌سپاری ارزی و کاهش قیمت دلار و همچنین ایجاد جو امید و انگیزه به شرط آنکه ادامه داشته باشد می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

وی با بیان اینکه اراده ملی شامل اراده شهروندان می‌شود، گفت: اینکه شهروندان ارز و طلای خود را در بازار عرضه می‌کنند نشان دهنده مشارکت مردم در بازسازی اقتصاد کشور است.

سلطانی با تأکید بر اینکه کاهش قیمت کالاهای وارداتی آغاز شده است، گفت: کاهش قیمت‌های مثل کاغذ و لاستیک و همچنین کالاهایی از این دست که به شکل وارداتی بوده است در بازار آغاز شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *