پدرام سلطانی در نشست فعالان بخش خصوصی با وزیر ارتباطات گفت: از آنجا که موبایل ابزاری برای توسعه است، باید تلاش کنیم تعرفه واردات موبایل به کمترین میزان ممکن برسد.

نایب‌رئیس اتاق ایران در نشست فعالان خصوصی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، هدف‌گذاری وزارت ارتباطات تا پایان دوره 4 ساله برای ارتقای جایگاه ایران در گزارش‌های جهانی را مورد توجه قرار داد و خواستار توضیح این وزارتخانه در این رابط شد.

پدرام سلطانی با اشاره به مشکلات فعالان بخش خصوصی در ارتباط با دستگاه‌های دولتی گفت: ستیز با دستگاه‌ها مهم‌ترین وظیفه وزارت ارتباطات است. این دستگاه‌ها همچنان به سبک و سیاق گذشته عمل می‌کنند؛ وزارت آموزش‌وپرورش، بهداشت، حمل‌ونقل، بانک و بیمه همگی درگیر فرآیند دریافت مجوزها هستند. بنابراین استارتاپ ها در این بخش‌ها نمی‌توانند ورود کنند.

وی همچنین به جایگاه مهم فناوری اطلاعات در مبارزه با فساد اشاره کرد. به باور سلطانی، دولت الکترونیک پاسخ مناسبی به این مشکل است.

وب افزود: از طرفی قوه قضائیه نیز باید در این حوزه فعال شده و فعالیت‌های خود را به صورت الکترونیک دنبال کند.

نایب‌رئیس اتاق ایران در مورد اهمیت سواد دیجیتال در بین دانش آموزان نیز نکاتی را مطرح کرد. وی گفت: در این بخش بسیار عقب هستیم. باید دوره‌های آموزشی در دوره دبستان و متوسطه تغییر کند.

سلطانی در ادامه از موبایل به عنوان ابزاری برای توسعه یاد کرد و گفت: باید تلاش کرد که تعرفه واردات موبایل به کمترین میزان ممکن برسد؛ در حال حاضر 50 درصد مردم گوشی‌های هوشمند در اختیار دارند باید به‌گونه‌ای عمل شود که این رقم به بالای 90 درصد برسد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *