نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با ابراز نارضایتی از محدودیت‌های بخش خصوصی به دلیل نبود پشتوانه مالی برای جذب سرمایه گذار خارجی گفت: بخش خصوصی تنها با استفاده از سرمایه خود در حال فعالیت و جذب سرمایه است.

پدرام سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، در ارتباط با رفت و آمدهای اخیر هیات‌های تجاری به ایران اظهار کرد: توسعه روابط ایران با سایر کشورها اجتناب ناپذیر است همچنین با توجه به تحریم‌های گذشته حجم روابط ایران با جهان کاهش پیدا کرده و با اجرایی شدن برجام انتظار می‌رود فعالیت‌های تجاری کشور در همه زمینه‌ها به بالاترین حجم خود در سال‌های اخیر برسد.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: در حال حاضر مبادلات تجاری ایران مسیر خوبی را در پیش گرفته و با بالا بردن حجم مبادلات، پیشرفت خوبی برای اقتصاد کشور حاصل می‌شود.

سلطانی با اشاره به نقش بخش خصوصی در اقتصاد کشور تصریح کرد: تلاش بخش خصوصی این است که بتواند فرصت‌های سرمایه گذاری در ایران را به کشورهای جهان معرفی کند و روابط اقتصادی کشور را پایدارتر وسودمندتر سازد.

وی با بیان این که در ایران رقابت نابرابری بین بخش خصوصی و دولتی وجود دارد اظهار کرد: در این بین رقابت نابرابری بین بخش خصوصی و دولتی کشور وجود دارد که در بخش سرمایه گذاری مشترک است و دولتی‌ها با استفاده از قدرت ضمانت دولتی و محروم بودن بخش خصوصی از این امکان، می‌توانند بسیار فعال‌تر از سایر بخش‌های کشور باشند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: نبود پشتیمان قدرتمندی مانند دولت، بخش خصوصی را به این سمت هدایت کرده که در سرمایه گذاری‌های بزرگ با سایر کشورها ورود نکند.

وی ادامه داد: بخش دولتی می‌تواند با امضاء یک قرارداد از مزیت پشتوانه دولتی استفاده کند، در این بین تا وقتی که این تفاوت بین بخش خصوصی و دولتی وجود دارد بخش خصوصی را کندتر و سرمایه گذاری را در این بخش محدود می‌کند.

سلطانی در ارتباط با روش‌هایی که بخش خصوصی برای جذب بهتر سرمایه گذاری می‌تواند انجام دهد گفت: شرکت‌های خصوصی باید با معرفی پروژه‌های جذاب و سودآور برای سرمایه گذاری در کشور به استقبال شرکت‌ها و هیات‌های اعزامی کشورهای جهان بروند.

وی بیان کرد: بخش خصوصی می‌تواند با ارائه روش‌های سرمایه‌گذاری ساده‌تر و بروکراسی کمتر به جذب سرمایه و تامین مالی از شرکت‌های خارجی بپردازد و با این بخش‌ها قرارداد امضا کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *