نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در آستانه تحولات سیاسی و اقتصادی، فردای پس از توافقات زمانی است که بخش خصوصی می بایست پوست اندازی کند.

 

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در آستانه تحولات سیاسی و اقتصادی، فردای پس از توافقات زمانی است که بخش خصوصی می بایست پوست اندازی کند.

پدرام سلطانی در دومین همایش بین المللی سنگ آهن ایران با اشاره به نگرانی های فعالان بخش معدن و سنگ‌آهنی‌ها با توجه به کاهش قیمت و تقاضا در این حوزه گفت: در بدو امر اینطور به نظر می رسد که کاهش قیمت سنگ آهن تهدید است، اما باید توجه داشت اصولا فرصتهای فعالیت اقتصادی از دل تهدیدها برون می آید.
وی افزود: تجربه نشان داد کاهش قیمت نفت که همراه با کاهش قیمت مواد معدنی بوده است این فرصت را برای بخش خصوصی بوجود آورده است که به تقویت خود بپردازد، چرا که دولت بیشتر به این باور خواهد رسید که نمی تواند بر منبع ناپایدار و پر نوسان نفت متکی باشد و از این منظر، کاهش قیمت برای بخش خصوصی فرصت آفرین بوده است.
سلطانی با اشاره به چالش های اصلی همایش نخست در سال گذشته؛ وضع عوارض و صادرات سنگ آهن گفت: در سال گذشته روی سخن با دولت بوده است که با تلاشهای انجمن سنگ آهن در کنار اقدامات اتاق بازرگانی ایران و حمایتهای سایر تشکلها با اصلاح رویکرد توسط دولت محترم این مخاطره از سنگ آهن برداشته شد.
نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان این‌که این همایش را باید نقد خود(بخش خصوصی) بدانیم، گفت: گام اول توسط دولت برای حوزه معدن برداشته شده است و گام دوم را می بایست فعالان بخش خصوصی برای توسعه بنگاهها بردارند.
وی با طرح سوالاتی از بخش خصوصی خلا این بخش را نداشتن راهبرد و خط مشی صحیح در اقتصاد دانست و عنوان کرد: بخش خصوصی می بایست از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر کارایی و نوآوری حرکت کند.
سلطانی افزود: تهدیدها همان فرصتهایی است که به بخش خصوصی داده می شود تا روی بهره‌وری سرمایه گذاری کنیم. امروز زمان کارآمدی و مدیریت است و می بایست به بازسازی و نوسازی ساختار شرکتها بپردازیم.
وی ادامه داد: در کنار طراحی استراتژی توسعه هر صنعت، بنگاههای اقتصادی نیز می بایست مبتنی بر راهبردهای کلان کشور و با توجه به چشم انداز سرمایه گذاری روبرویش، استراتژی خود را طراحی کند.
نائب رئیس اتاق بازرگانی کشور، بیان استراتژی حوزه سنگ آهن در دومین همایش بین المللی سنگ آهن را گام بزرگی در نشان دادن بلوغ فعالان این حوزه دانست و اظهار امیدواری کرد: فعالان این حوزه و بنگاههای معدنی و صنعتی حرکتهای بعدی را با برنامه ریزی و راهبرد بردارند و نشان دهند که می توانند از میان تهدیدها، فرصت آفرین باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *