پدرام سلطانی با تأکید بر نقش بخش خصوصی در توسعه روابط تجاری خارجی ایران گفت: تنها دولت نیست که می‌تواند بستر تعاملات بین‌المللی را فراهم کند.

مجمع عمومی مؤسس اتاق مشترک ایران و کویت در ساختمان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تشکیل و در جریان این نشست هیات رئیسه این اتاق انتخاب شد.

نایب رئیس اتاق ایران در این نشست، ضمن یادآوری سابقه روابط تجاری ایران و کویت گفت: در نقشه راه و مصوبات اخیر اتاق ایران، اولویت را به ایجاد اتاق‌های مشترک با کشورهای همسایه در درجه اول و سپس با 30 شریک تجاری ایران و 30 کشور تجاری اول دنیا قرار داده‌ایم.

پدرام سلطانی افزود: طبق مصوبات جدید اتاق ایران، اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران با سایر کشورها در صورت فعالیت مستمر، همه فعالیت‌ها و اختیارات اجرایی ویژه در اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری را خواهند داشت.

نایب رئیس اتاق ایران با اشاره به نقش بخش خصوصی در روابط تجاری خارجی ایران خاطرنشان کرد: بخش خصوصی باید به این باور و اعتماد به نفس برسد که می‌تواند در بهبود روابط ایران با سایر کشورها نقش اساسی داشته باشد. باید بداند تنها دولت نیست که می‌تواند بستر تعاملات بین‌المللی را فراهم کند. ما باید در بهبود روابط سیاسی کشورمان خصوصاً با کشورهای همسایه به منزله سفیران صلح و دوستی باشیم.

سلطانی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد: هیات مدیره انتخابی اتاق مشترک ایران و کویت با توجه به فعالیت‌هایی که انجام خواهد داد، کارنامه موفقی در رشد روابط تجاری ایران با کویت داشته باشد.

معاون امور بین‌الملل اتاق ایران نیز در این نشست گفت: در سال‌های اخیر مشکلات عدیده‌ای در توسعه روابط تجاری با کویت داشته‌ایم که مهمترین این عوامل، نداشتن اتاق مشترک ایران و کویت بوده است. سطح روابط اقتصادی ما با کویت به 250 میلیون دلار در سال کاهش یافته است.

محمد رضا کرباسی با اشاره به لزوم امضای موافقتنامه‌های تجارت آزاد با کشورهای طرف تجارت با ایران خاطرنشان کرد: از مشکلات ما در عدم رشد روابط تجاری با دیگر کشورها نپذیرفتن تجارت آزاد است. اولویت ما جهت امکان شکل گرفتن اتاق‌های مشترک بازرگانی با کشورهای همسایه و دیگر کشورها و افزایش مذاکرات تجاری با آن‌ها، امضای موافقتنامه های تجارت آزاد است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *