بخش خصوصی در جریان الحاق به WTO دوش به دوش دولت در جریان الحاق به WTO حرکت کند.

 

بخش خصوصی در جریان الحاق به WTO دوش به دوش دولت در جریان الحاق به WTO حرکت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پدرام سلطانی – نایب رییس اتاق بازرگانی ایران – در جلسه‌ای کمیسیون مدیریت واردات با عنوان نظارت و مدیریت بر واردات در مقررات WTO گفت: از چهار سال گذشته از ارائه گزارش رژیم تجاری ایران به WTO می‌گذرد، انگار حرکت زمان در این سازمان متوقف شده و کارگروه الحاق ایران به WTO هنوز تشکیل نشده است. وی ادامه داد: رژیم تجاری منقضی شده‌ای که به WTO ارائه کردیم باید مجددا احیا شود زیرا در حال حاضر با توجه به مذاکرات ژنو فضا برای پیوستن به این سازمان وجود دارد.
سلطانی با بیان این که بخش خصوصی از شروع این روند باید خود را با سازمان WTO هماهنگ کند، اظهار کرد: هر کسی که می‌خواهد در تولید یا خدماتی که موضوع موافقتنامه‌های WTO آن سرمایه‌گذاری کند در طرح‌های توجیهی خود باید به WTO توجه ویژه‌ای کند. نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به این که در بخشنامه بودجه سال 93 گنجانده شده بود که فضا برای انعقاد موافقتنامه‌های توجیهی فراهم شود، اظهار کرد: البته از دو منظر نباید نگران الحاق به WTO باشیم. اول این که اصولا بدانیم اقتصاد کشورها قبل و بعد از الحاق رشد داشته‌اند و دوم این که دیگر دوران آزمون و خطا در کشور ما تمام شده است. وی با بیان این که بازار ما محتاج ورود سرمایه‌گذاران خارجی است تصریح کرد: الحاق به WTO یک تاییدیه برای ریسک کم سرمایه‌گذاری در ایران توسط سرمایه‌گذاران خارجی است.
سلطانی در پایان با تاکید بر این که بخش خصوصی باید دوش به دوش دولت در جریان الحاق به WTO حرکت کند، گفت:‌ این شیوه حرکت کشورهای موفق در جهان است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *