نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در جلسه مشترک اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با معاون اول رییس جمهور ضمن انتقاد از فساد اداری و اقتصادی در کشور تصریح کرد: به فساد گسترده دستگاه های اداری توجه شایسته ای نشده است.

 

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در جلسه مشترک اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با معاون اول رییس جمهور ضمن انتقاد از فساد اداری و اقتصادی در کشور تصریح کرد: به فساد گسترده دستگاه های اداری توجه شایسته ای نشده است.
به گزارش خبرنگار ایسنا، پدرام سلطانی امروز – دوشنبه – در نشست اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با معاون اول رییس جمهور، رییس کل بانک مرکزی و وزیر صنعت ، معدن و تجارت خطاب به اسحاق جهانگیری اظهار کرد: روی سخن بنده با جنابعالی در مقام شورای عالی مقابله با مفاسد اقتصادی است؛ امروز 12 مرداد است و شما در نیمه دولت یازدهم قرار دارید و به زبان دیگر آفتاب دولت یازدهم در موقعیت ظهر قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در موقعیتی که سایه ها باید در کوچک ترین اندازه خودشان باشند، سایه فساد اداری و اقتصادی در این کشور بسیار بلند و گسترده و فراخ است. در این مدت شما تلاش عظیمی را معطوف به پرداختن به فسادهای بزرگ و نگاه به اتفاقات گذشته کردید و به فسادهای بزرگ یعنی ننگ و افتضاح بزرگ و رسوایی پرداختید اما به فساد گسترده دستگاه های اداری ما توجه شایسته نشد.
سلطانی افزود: شما فرمودید برای مقابله با فساد خط قرمز وجود ندارد اما فساد اداری در کشور ما از خط قرمز گذشته است و یکی از معضلات جدی و اساسی بخش خصوصی در دوران پسا تحریم و یکی از تهدیدهای ورود سرمایه گذاری خارجی به کشور ما فساد اقتصادی است. سوال بخش خصوصی از شما این است که برای مقابله با فساد اداری فراگیر و نهادینه شده چه برنامه ای دارید، می دانیم که پایه های فساد اداری دولت بزرگ، انبوهی قوانین و مقررات است. که ریشه در دولت بزرگ دارد.
نایب رییس اتاق بازرگانی عنوان کرد: برای کوچک کردن دولت چه اقداماتی دارید. چه معیارهایی برای ارزیابی شفافیت و سلامت اداری تعریف کرده اید؟ آیا زمان آن فرا نرسیده که وضعیت دولت را از حیث اندازه، بزرگی و از حیث سنجه های شفافیت به مردم و بخش خصوصی گزارش کنید تعداد شاغلان دولتی چقدر است؟ پیشرفت ما استقرار در دولت الکترونیک چقدر بوده است؟ تعداد بخشنامه ها و تصویب نامه های معتبر در دستگاه های اداری و اقتصادی چقدر است؟ چقدر تلاش کردیم که این ها را کاهش دهیم؟ و آیا لازم نیست دستورالعملی صادر شود که در ازای صدور یک بخش نامه حداقل دو بخشنامه باطل شود که از این انبوهی قوانین و مقررات خارج شویم.
وی اضافه کرد: تعداد مجوزهایی که قرار است از سر راه فعالان بخش خصوصی برداشته شود چه تعدادی است و چه زمانی قرار است این اتفاق بیفتد؟ ما به عنوان اتاق بازرگانی اعلام می کنیم که در دوره هشتم برای کمک به دولت در زمینه” ایجاد سلامت اداری” برنامه داریم و کمیسیون سلامت اداری را در اتاق تاسیس خواهیم کرد.
سلطانی اظهار کرد: در سنجش شاخص های ملی اقتصادی کشور حتما شاخص ادراک فساد را قرار خواهیم داد و از سال آینده ان شاءالله به آن مبادرت خواهیم کرد و گزارش آن را اعلام می کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *