نایب رئیس اتاق ایران در اولین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در یزد گفت: « ارتباط بین دانشجویان و صنعت باید در دوره تحصیلات مقدماتی آغاز شود.»

 

نایب رئیس اتاق ایران در اولین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در یزد گفت: « ارتباط بین دانشجویان و صنعت باید در دوره تحصیلات مقدماتی آغاز شود.»
پدرام سلطانی در سخنانی در اولین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در یزد با اشاره به برگزاری پنل سوم با عنوان تنگناها و مشکلات مسیر ارتباط صنعت و دانشگاه و راهکارهای برون رفت گفت: دانشجویان باید بیش از اینکه جذب دانشگاه می شوند در دوره های تحصیلات مقدماتی با صنعت آشنایی پیدا کنند و این آشنایی دیدی را به آنها بدهد که مبتنی بر علاقه، جذب داشگاه ها شوند نه اینکه براساس رتبه ای که در کنکور به دست می آورند ادامه تحصیل بدهند.
وی اظهار داشت: همچنین در تحصیلات عالیه حضور دانشجویان باید در صنعت از طریق دوره های کارآموزی و غیره بیشتر و مستمرتر باشد.
وی گفت: برای اینکه تلقی از کسب دانش و تجربه به وجود آید، لازم است که دوره های تحصیلات تکمیلی منوط به دانش و سابقه کاری در صنعت شود.
سلطانی تصریح کرد: این امر فرصتی برای استفاده دانش و محک زدن و تربیت در یک فضای عینی و عملیاتی برای دانشجویان فراهم می کند و نیاز به تحصیلات تکمیلی باید مبتنی بر واقعیتی باشد که آن را در جامعه لمس کرده اند.
نایب رئیس اتاق ایران خاطرنشان کرد: برای رفع این تنگناها و مشکلات مسیر ارتباط صنعت و دانشگاه بیانیه ای صادر شده که در اختتامیه قرائت خواهد شد.
وی از ایجاد دفتر تعامل صنعت و دانشگاه در استان یزد خبر داد و گفت: در سال آینده دومین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در استان کرمان برگزار خواهد شد که گزارش های اجرایی شدن و موفقیت های حاصل شده در این همایش ارائه خواهد شد.
یزد – اسفند 1391

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *