به گفته پدرام سلطانی، اتاق‌ ايران از هفته آينده با همکاري 3 پويش مدرسه‌ساز، 130 کلاس درس در مناطق زلزله‌زده غرب مي‌سازد.

نايب‌رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي ايران گفت: اتاق‌ ايران از هفته آينده با همکاري 3 پويش مدرسه‌ساز، 130 کلاس درس در مناطق زلزله‌زده غرب مي‌سازد.

پدرام سلطاني در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما افزود: اين 130 کلاس درس در قالب 45 مدرسه دو ، سه و شش کلاسه روستايي از مجموعه مدارس تخريب‌شده ساخته مي شود.

وي اضافه کرد: بر اساس آماري که رئيس سازمان نوسازي،توسعه و تجهيز مدارس استان کرمانشاه از تعداد مدرسه‌هاي آسيب‌ديده در زلزله اخير کرمانشاه ارائه داده است، از حدود 850 مدرسه در منطقه، 81 مدرسه تخريب‌شده است؛ 53 مدرسه از اين آمار تخريب صددرصد شده و بقيه آسيب جدي ديده‌اند. که ما در قالب پويشي، ساخت 45 مدرسه را بر عهده گرفته‌ايم.

سلطاني درباره بودجه ساخت مدارس در اين مناطق گفت: سابق بر اين ،مدارسي که ساخته مي‌شد بخشي از بودجه آن را دولت و بخشي از بودجه را نيکوکاران مدرسه‌ساز تقبل مي‌کردند اما هنوز بودجه دولتي براي ساخت اين مدارس آسيب‌ديده تخصيص داده نشده است از اين رو به اين نتيجه رسيديم که نبايد منتظر بودجه دولتي بمانيم يعني صددر صد بودجه را سازندگان نيکوکار و اتاق‌هاي بازرگاني تامين مي کنند.

وي اضافه کرد: در اين پروژه ساخت سريع مدارس ضروري است تا بتوانيم در اسرع وقت، پيش از پايان سال تحصيلي امسال و يا آغاز سال تحصيلي بعدي اين مدارس را آماده کرده و تحويل دهيم.

نايب رئيس اتاق ايران گفت: پيشنهادهايي براي ساخت سريع با استفاده از سازه‌هاي پيش‌ساخته و سازه‌هايي با اسکلت‌هاي فلزي داده شد؛ اين سازه‌ها پيچ و مهره‌اي است و سريع نصب مي‌شود و از مقاومت و استحکام بالايي برخوردار است که در زمان زلزله مجدد اين‌ها مقاومت دارند.

سلطاني افزود: اين سازه‌ها سبک هستند و به‌واسطه سبک بودن اين مصالح، اگر احياناً اتفاقي مجدد بيفتد آسيبي به آن نخواهد رسيد.

وي گفت: براي فاز اول کار، سه موسسه مدرسه‌ساز براي ساخت تعدادي از مدارس مذاکره کردند که ساخت 12 مدرسه از 45 مدرسه به‌عنوان فاز اول توسط سه موسسه مدرسه ساز تأييد شد.

سلطاني افزود: قرار است هفته آينده جلسه‌اي با حضور عوامل فني مؤسسات مدرسه‌ساز، پيمانکاران و مهندسان با حضور مسئولان سازمان نوسازي،توسعه و تجهيز مدارس استان کرمانشاه برگزار شود تا با بررسي ملاحظات، کار آغاز شود.

وي گفت: اگرچه بسياري از مدارس آسيب‌ديده در منطقه، فرسوده و قديمي بودند اما مدارسي هم داشتيم که در سال 1384 افتتاح‌شده و به طور جدي آسيب ديده بود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما_شنبه 18ام آذر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *