هیاتی تجاری از اتاق بازرگانی مشترک پاکستان-ایران به سرپرستی محمد اعجاز الحق، مشاور ارشد این اتاق و عضو شورای ملی پاکستان با نایب‌رئیس اتاق ایران دیدار کرد.

هیاتی تجاری اتاق بازرگانی مشترک پاکستان-ایران به سرپرستی محمد اعجاز الحق، مشاور ارشد این اتاق و عضو شورای ملی پاکستان سه شنبه 16 آذر با نایب‌ رئیس اتاق ایران دیدار کرد.

عضو شورای ملی پاکستان در دیدار با پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق ایران بر تلاش برای افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور، رفع موانع بانکی، حل مشکلات به وجود آمده به واسطه تحریم‌ها، حذف تعرفه‌ها، رفع مشکلات حمل‌ونقل، برگزاری نمایشگاه‌ها در دو کشور، تبادل هیات‌های تجاری و حضور تجار دو کشور در همایش‌ها و سمینارها برای شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دو کشور تأکید کرد.

محمد اعجاز الحق با بیان اینکه سال آینده دو نمایشگاه تخصصی پاکستان در تهران و مشهد برگزار می‌شود، خواستار برگزاری نمایشگاه‌های مشابه در پاکستان شد و گفت: همزمان با برگزاری نمایشگاه، تجار و اعضای اتاق ایران و سایر اتاق‌های شهرستان‌ها می‌توانند همایش و سمینارهایی را به صورت دو طرفه برگزار کنند.

مشاور ارشد اتاق مشترک پاکستان-ایران با اشاره به ایجاد کریدور تجاری میان چین و پاکستان و پروژه خط انتقال گاز ایران و پاکستان، گفت: برای حوزه انرژی و نیروگاه‌ها 45 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده و ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری مشترک و افزایش حجم روابط تجاری وجود دارد.

اعجاز الحق خواستار تشکیل شورای مشترک بازرگانی ایران و پاکستان در اسرع وقت شد و گفت: توسعه ارتباط میان تجار دو کشور و شناسایی ظرفیت‌های موجود، با تشکیل این شورا محقق می‌شود.

عضو شورای ملی پاکستان خاطر نشان کرد: ‌‌اولویت اصلی اتاق مشترک پاکستان و ایران، حل مشکلات بانکی و مشکلات دیگر با هدف توسعه روابط تجاری دو کشور است.

اهمیت حل مسائل و مشکلات بانکی 

نایب رئیس اتاق ایران با تاکید بر ظرفیت بالای موجود برای توسعه روابط تجاری میان تهران و اسلام آباد گفت: پاکستان باارزش و خانه دوم ماست؛ این کشور شباهت‌های زیادی از لحاظ فرهنگی و تاریخی با ما دارد.

پدرام سلطانی در خصوص تشکیل اتاق مشترک بازرگانی ایران و پاکستان گفت: به‌زودی کمیته مشترک بازرگانی ایران و پاکستان را تشکیل خواهیم داد و بعد از مدتی آن را تبدیل به اتاق مشترک بازرگانی ایران و پاکستان خواهیم کرد.

نایب رئیس اتاق ایران حل مسائل و مشکلات بانکی را در توسعه روابط دو کشور مهم خواند و گفت: به‌عنوان بخش خصوصی برای توسعه روابط تجاری پیگیر تفاهمات و موافقت‌نامه‌های امضاء نشده هستیم.

سلطانی افزود: هدف ما شناخت ظرفیت‌های همکاری، شناسایی فعالان تجاری و  افزایش حجم مبادلات میان ایران و پاکستان است.

نایب رئیس اتاق ایران در بخش دیگری از سخنانش بر همکاری در زمینه خدمات و گردشگری برای توسعه روابط دو کشور اشاره کرد. سلطانی افزود: برای ارتباط بیشتر و تسهیل رفت و آمدهای تجاری، باید تسهیلاتی برای ویزای تجار ایرانی ایجاد شود.

سلطانی ضمن اعلام آمادگی اتاق ایران برای هرگونه همکاری در توسعه روابط، خاطر نشان کرد:  ما به عنوان اتاق‌های بازرگانی و نمایندگان بخش خصوصی باید برای پیشرفت و توسعه مناسبات و روابط اقتصادی تلاش کنیم تا پیشرفت ونتایج مورد نظر حاصل شود.

نایب رئیس اتاق ایران همکاری در زمینه‌های کشاورزی و مواد غذایی را مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به اینکه ایران و پاکستان در خصوص کشاورزی و مواد غذایی قوی هستند می‌توانند پروژه‌های مشترکی را  در این زمینه باهم به اجرا برسانند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *