پدرام سلطانی امروز در نخستین گردهمایی دبیران تشکل‌های ملی وابسته به اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه باید ارتباط اتاق و دبیران تشکل‌ها با برقرار شود، گفت: دبیران نقش موتور محرکه تشکل‌ها را ایفا می‌کنند.

پدرام سلطانی امروز در نخستین گردهمایی دبیران تشکل‌های ملی وابسته به اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه باید ارتباط اتاق و دبیران تشکل‌ها با برقرار شود، گفت: دبیران نقش موتور محرکه تشکل‌ها را ایفا می‌کنند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه رویکرد هیأت رئیسه اتاق در این دوره توانمندی تشکل‌ها است، گفت: آموزش، مهم‌ترین اهرم توانمندسازی است و در این دوره قصد داریم تا در مأموریت 4 ساله اتاق، یک دوره آموزش خاص مدیران (MBA) غیردولتی را در مشارکت با یکی از دانشگاه‌های کشور برگزار کنیم.

وی افزود: ساختار جامعه ما در بخش‌های کسب و کار و غیرعمومی و غیرانتفاعی عموما براساس تجربه افراد است، اما در کنار تجربه، نیازمند آموزش هستیم.

سلطانی با اشاره به مباحثی که در 2 هفته پیش با حضور وزیر امور خارجه کشورمان در اتاق بازرگانی با اعضای این اتاق مطرح شد، گفت: کاری که تشکل‌ها باید به آن توجه کنند، این است که هر سال در حوزه بازاریابی و ارتباط بین‌الملل یک هدفگذاری مشترک با وزارت خارجه داشته باشند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: بنابراین تشکل‌ها باید به تناسب اینکه کدام کشور از اولویت برای ارتباطات بین‌المللی با آنها در حوزه بازاریابی، انتقال فناوری، سرمایه‌گذاری مشترک و… برخوردار است، هدف گذاری کنند و سپس ارتباط آن تشکل‌ها با سفارتخانه ایران در کشور هدف برقرار شود.

سلطانی افزود: در یک سال باید سفارتخانه و هم تشکل‌های مربوطه برروی یک یا حداکثر 2 موضوع تمرکز کنند و در همان ارتباط به اعزام هیأت تخصصی، پذیرش هیأت تخصصی و دریافت اطلاعات بپردازند.

وی افزود: اهمیت بخش خصوصی در حاکمیت و دولت در حال افزایش است و ما هم باید خودمان را برای آن آماده  کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ما با افزایش تقاضا مواجه هستیم و این افزایش تقاضا از همه جهات به اتاق بازرگانی وارد شده است، گفت: مراجعه دولت و سایر قوای حاکمیتی به اتاق بازرگانی افزایش یافته و انواع تقاضا از جانب دولت به سمت اتاق بیشتر شده است.

سلطانی بیان داشت: از طرف دیگر مطالبه و میزان ارتباط فعالان اقتصادی و تشکل‌ها با اتاق بازرگانی ایران افزایش یافته است. از آن طرف هم مسائل و مشکلات در محیط کسب و کار در حال افزایش است و این باعث شده که تقاضاها با خروجی‌ها تناسب نداشته باشند.

وی با بیان اینکه اتاق نیازمند تقسیم کار با تشکل‌ها است، گفت: اتاق نمی‌تواند و نباید درگیر حل مشکلات بخشی شود.

وی افزود: سرعت‌بخشی به شکل‌دهی فدراسیون‌ها ضروری است و اتاق باید نقشه سیستم کار فراگیر بخش خصوصی را ترسیم و محدوده فعالیت مأموریت‌های خود را معین و محدوده فعالیت و مأموریت کمیسیون‌های اتاق‌های شهرستان‌ها، تشکل‌ها و اتاق‌های مشترک را نیز معین کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *