نایب رئیس اتاق ایران، دلیل عدم موفقیت کشور در برندسازی را نداشتن استراتژی درست عنوان کرد و گفت: تا زمانیکه به جایگاه خودمان در میزان توسعه یافتگی و مزیت های اقتصاد کشور توجه نکنیم با وجود صرف انرژی های زیاد به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.
نایب رئیس اتاق ایران، دلیل عدم موفقیت کشور در برندسازی را نداشتن استراتژی درست عنوان کرد و گفت: تا زمانیکه به جایگاه خودمان در میزان توسعه یافتگی و مزیت های اقتصاد کشور توجه نکنیم با وجود صرف انرژی های زیاد به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.
پدرام سلطانی در جمع اعضای کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق ایران با اشاره به تجربه سایر کشورها در زمینه برند سازی گفت: برندسازی در صورتی موفق خواهد بود که بتوان در حوزه اقتصادی مورد نظر، ابتدا مزیتی را خلق کرده و بعد روی آن مزیت در مسیر صرفه مقیاس گام برداشته شود و تولید به نقطه بهینه اقتصادی برسد. سپس این بخش در برند سازی موفق خواهد شد.
او گفت: در ایران این تفکر وجود دارد که اگر فرضا در بخشی از صنعت نساجی مزیتی نداریم می توانیم با برند سازی این مزیت را به وجود بیاوریم، درحالیکه این چنین نیست و تا زمانیکه نتوانیم صنعت را سودآور کنیم حرکت برندسازی شکل نخواهد گرفت.
نایب رئیس اتاق ایران تصریح کرد: ایران در حال گذار از اقتصاد متکی به منابع به کارآیی است، لذا ما هنوز به بهره وری لازم در صنایع دسترسی پیدا نکرده ایم و تا زمانیکه در موضوعات پایه ای و زیرساختی تولید به نقطه مناسب نرسیم، میزان احتمال شکست و خطای استراتژی برندسازی را داریم.
وی از کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق خواست به این موضوع توجه کنند که موضوع برند ما را از موضوعات پایه ای بهره وری، بهره وری سرمایه و نیروی کار منحرف نکند، زیرا تا زمانیکه این مشکلات حل نشوند، برند کمکی نخواهد کرد.
وی ادامه داد: بنگاهی که هنوز در کیفیت خود مشکل دارد، نه تنها داشتن برند مشکل آن بنگاه را حل نمی کند بلکه ممکن است فرصت های دیگری را از آن بگیرد.
بدون دیدگاه